Belaan ku

Monday, November 29, 2010

Meredah Isnin dengan penuh ketabahan

Isnin 29 November 2010:
Haniza dan bossnye yang gelap sedikit darinya iaitu Mr Jeffry serta seorang jutawan dari Melaka knowing as Mr Lee meredah kesesakan jalanraya di pasir Gudang semata2 untuk mendapatkan tender bernilai RM43 ribu(semata2 kata kau!).Dalam hujan kami harungi dengan tabah...begitu tabah,tabah dan tabah...
Dah takdir,aku dapat boss yg memang tak reti nak diam sepanjang jalan atau all the way kata kawan aku si Yuki dr Jepun yg tak reti berbahasa melayu dengan fasih...mulut boss aku ibarat bertih jagung muda la diibaratkan,kdg2 mengalahkan aku yg mak aku kata kepoh..sepanjang jalan dia membebelkan aku yg kurang motivasi untuk memandu BMW sepertinya..Sape kate?aku menengkingnye(ceh!menengking konon....)...dia kata aku kena kuat bekerja untuk hidup senang...apepun,ape yg dia kata mmg betul..kerja kena la kuat untuk mencapai matlamat hidup(INI PART AKU TENGAH BERSEMANGAT OK)..
sambung story mori,setibanya sampai di tempat yang dituju,aku dipaksa beliau untuk membuat presentation..adoi!!aku baru je study bendaalah tu malam tadi..*bendaalah yang dimaksudkan adalah profil Mr Lee si jutawan tadi..kami2 ni ala2 presenter la utk Mr Lee..so aku pun mula la potpet..potpet..depan muka Mr Rajesh n Mr Lim tak salah aku..(xberape ensem,sbb tu aku lupe...)hehe..sorry org kaya!~
setelah tamat mempotpet,mcm2 soalan diajukan dengan bertalu2,nasib baikla kehadiran aku bersama lelaki2 budiman yang agak sasa tu membantu aku menjawab soalan yang mana aku nampak tak yakin utk menjawabnye..kalau tak dapat jawab aku mcm biase,senyum sokmo kate org kelate....alah mcm kerang busuk...
setelah diskusi berlarutan sampai 2 jam,kami meminta diri dgn rendah hati...aku dah lapar sebenarnye dan tanpa segan silu aku ajak boss aku makan..kami singgah di Tampoi untuk sesi menyuap2 makanan dan dengan takburnye aku oder nasik u ollss.........

mcmni lah lebih kurang imej nasik campur aku,tak smpt nak snap sbb boss menjeling tajam suh cepat sikit..Selepas kenyang dan sendawa di dalam hati,boss aku bayar dan kami menuju ke kereta untuk pulang ke rumah...kami pulang dengan hati yang gumbira kekenyangan..boss menghantar aku kembali ke keretaku..sesampainye aku dikereta,aku pun menghidupkan enjin lalu pulang ke rumahku...aku pulang ke rumah tanpa ragu..tamat.

No comments:

Post a Comment