Belaan ku

Tuesday, January 11, 2011

Menjadi pekerja terbilang

Saye dah bekerja dalam banyak syarikat.Ade syarikat besar and ade gak syarikat kecik-kecik je.Boss tanak admit company dia company besar sebab takut staff demand.Full stop!!Apepun minat terhadap kerja dalam bidang event saye simpan hingga kini (Dengan harapan ade boss-boss event company mengekol atau memisskol pun cukupla...-_-)


Walaubagaimanapun,bekerja di mana-mana sama sahaja,tiap-tiap bulan kau kutip gaji kau,ade yang terima gaji pokok je,but zaman sekarang ramai yang mengejar job yang ade bayaran komisen.Kayo beb!~tapi kena la komited and rajin...


So,walau ape pun kerja yang korang buat,korang kena praktikkan beberapa tips di bawah ni untuk mendapat jolokan pekerja terbilang.Baru la boleh hnnnsss,hnnsss idung korang..


1)Kerja dengan komited dan bersemangat-Jangan hari pertama kerja je korang penuh semangat.Semangat membara siap datang keje bawak bekal tanak lunch lelama kat luar.Please.............

2)Jangan amalkan sikap kaki kipas-Wahai kaki kipas sekalian,sebenarnye bos-bos korang sedar akan kekakikipasan korang tu,cuma diorang ni malas je nak menegur korang.Dalam hati je tau betapa meluat nye diorang.One more please from me...............

3)Amanah ye-Amanah tu sikap yang perlu ade untuk menjadi pekerja yang dipercayai.Kepercayaan tu penting okey...

4)Rajin-Kalau malas sape nak amik ko keje!

5)Imej yang baik-Tak semestinya untuk orang yang cun tahap dewi ngan ensem tahap dewa je boleh ade imej yang baik.Waaupun korang so-so atau kureng,imej tu sangat penting untuk menunjukkan keperibadian korang.

6)Kreatif-Staff yang kretif akan menjadi kesayangan bos.Sebab selalu bagi macam-macam idea best untuk memajukan company.Cayalah!

7)On time!-Kalau ko sepatutnye masuk keje kul 9 tapi ko datang ku 11,apekate ko jadi boss....

Sebenarnye ade banyak lagi tips yang korang boleh praktikkan untuk menjadi pekerja terbilang,tapi ape yang penting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!KERJASAMA.

mane ade kipas??!

No comments:

Post a Comment